onsdag 20. mars 2013

To kjøp med ulikt utfall

Det har blitt 20. mars. Dagene går litt fort for meg akkurat nå. Merkelig, for jeg det ikke travelt på noe vis. Jo, litt forresten. Det er påskeferie om få dager og planlegging, handling og pakking faller nok i all hovedsak på undertegnede.

Jeg gruer meg til handlelista og butikkrunden... Der jeg en gang var supereffektiv er jeg nå som en bortkommen turist på feil flyplass. Stressa og forvirra.

Noe får jeg nok kjøpt. Noe vi trenger og helt sikkert noe vi ikke trenger. Som et par av mine siste kjøp.

Bakepapir har jeg brukt i årevis. Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skulle klart meg uten lenger. Særlig når jeg baker knekkebrød. Noe jeg gjør ofte. Noe som bruker å gå helt fint. Helt til sist. Jeg måtte begynne på en ny rull med bakepapir til plate nummer to. Akkurat samme type som jeg har brukt lenge. Type rimelig og grei fra Rema.

Da knekkebrødene var ferdig stekt og klar for tørking skulle jeg først ta dem av bakepapiret. Det gikk helt smertefritt - som vanlig - med den plata jeg hadde brukt siste rest av forrige rull bakepapir på. Men ABSOLUTT ikke på neste plate! Med bakepapir fra ny rull.


Jeg brukte all min tålmod, stekespade, grønnsakkniv og til slutt pinsett... Men nei. Gjett om Rema skal få besøk av bakemesteren i dag! Jeg skal ta med meg posen med knekkebrød med bakepapirlim på, vise butikksjefen og spørre om han tror dette er særlig morsomt..! Jeg holdt på å DØ av irritasjon der jeg pirket og pirket. Jeg måtte gi opp før hjerteinfarktet var et faktum.

Der har jeg vel avslørt min smule irrasjonelle hissigpropptendenser, men jeg mener likefullt at bakepapir skal være lett å fjerne! Jeg kommer garantert til å kjøpe et annet merke bakepapir etter denne opplevelsen. Jeg har en helse å ta vare på... Jeg trenger knekkebrød for å holde årene mine rene og pene.

Et mye bedre kjøp var noe jeg såvidt har nevnt i et tidligere innlegg. Jeg har litt spinkelt med øyevipper. Syns jeg selv da. De kunne godt vært noen flere, mørkere og litt tykkere. Dette kunne en nytt produkt på markedet love. Vippeserum. Lengre vipper lovte de også. Akkurat dét var ikke så nøye for meg, men at fargen på de noe lyse tuppene som allerede var der kunne få tilbake sin opprinnnelige farge, se det hadde jeg ikke noe i mot!

Bestillt på nett, utprøvd med spenning i et par måneder. Noe ustabilt regelmessig dog. Likevel, DET VIRKER! Til gangs... Jeg tror faktisk jeg må slutte med det. Jeg hadde ønske om flere vipper. Vel, jeg er ikke helt sikker. Men fargen på de jeg hadde, har blitt noe mørkere. Derfor synes de bedre uten mascara. Og det er supert på dager jeg dropper sminken :) Tykkere har de ikke blitt desverre. Det må i såfall være mikroskopisk. LENGRE derimot, dét har de blitt! Og de krøller seg. Ikke bare buer seg, nei. De krøller seg faktisk. Noe som gjør det ganske krevende å ta på mascara... De krøller seg selvsagt ikke likedan på begge øynene heller...


Et noe morgenfuktig, lettere blodskutt øye, men det får så være. Her ser dere øyevipper som snart rekker til øyebrynet. De mindere og tynnere vippene krøller seg veldig inn mot lokket...

Svært effektfullt og "vellykket" altså. Men vil jeg ha det sånn? Jeg er usikker. Jeg tror nesten jeg syns det var like enkelt med mine noe færre, spinkle og litt kortere vipper.

Det er på en måte bedre å være som man er. Det er så mye enklere.




6 kommentarer:

  1. Man får være som man er, kanskje :)
    Knekkebrød er et must !!! og bakepapir skal oppføre seg. Basta :)
    Klem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Fikk nytt bakepapir av butikkdamen. Hun forsto meg godt og hevdet de ikke hadde fått flere klager... Det nye bakepapiret slapp - til slutt. Men det er noe som har skjedd. Det var ikke sånn før:( Tror jeg må prøve en ny sort. For knekebrødene er det ikke noe galt med, nemlig;)

      Slett
  2. Det enkle er ofte det beste og mitt motto fra tid til annen. Samme som Rema. Jeg liker også tanken på.. What you see is what you get! Da trenger man ikke late som noe man ikke er.

    Men det med vippene hørtes noe merkelig ut. Aldri hørt om det før jeg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, dette vippeserumet er noe rart. Det dukket helt plutselig opp på en nettbutikk jeg var inne på (for å sjekk pris på en krem). Ble fristet... Men jeg vil ikke ha bustete, krøllete vipper! Men de ble faktisk mørkere og det er greit:)

      Slett
  3. Grrr… Gjenkjennbart med det elendige bakepapiret og knekkebrødbakst. Jeg har måttet bruke formfett spray oppå det bakepapiret, for at det ikke skal henge ved.

    Ang øyevipper kunne jeg nok trengt noe liknende vidundergreier, for vippene er blitt lyse og korte siste åra gitt. Godt det fins mascara.

    Sol og varme i fine Trøndelagen?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vurderte å smøre bakepapiret da jeg lagde ny porsjon i kveld... Men jeg fikk det av med megen møye! Vet ikke helt hva jeg skal finne på neste gang, men jeg skal i allefall forsøk et annet merke.
      Ang. vipper tror jeg det får holde med mascara heretter. På det andre øyet ser det faktisk rarere ut. Vippene peker i alle retninger og krøller seg. Lange er de, ja - og mørkere... Men jeg lurer jo litt på hva dette serumet inneholder!
      Det er sol her, men ingen varme! Sur vind gjør det vanskelig å være ute på annen måte enn i bevegelse. Men da gjør jeg det;) Håper påska lar meg få sitte litt i solveggen med strikketøyet og kaffekoppen:)

      Slett